عملیات محرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




عمليات محرم

 





نتایج عملیات
مناطق و تاسیسات آزاد شده:خارج شدن جاده عین خوش،دهلران بطول۱۰۰کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن،تأمین امنیت شهرهای موسیان،دهلران،پادگان عین خوش،دشت اژیه و دهکده های اطراف آن-آزاد سازی سلسله جبال حمرین-قله های۳۹۰-۳۹۸ -۴۰۰- ۲۹۰-۲۹۸- تأمین قسمتی ازمرز بطول۵۰ کیلومتر-بخطر انداختن جاده ارتباطی طیب-علی غربی وجاده نظامی بغداد-عماره -آزاد سازی منابع نفتی موسیان و حوضچه های نفتی زبیدات و تلمبه خانه ۷۰ حلقه چاه نفتی
وسعت منطقه آزاد شده:بیش از ۵۵۰ کیلو متر مربع از اراضی میهن اسلامی ایران آزاد و بیش از ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف رزمندگان اسلام در آمد .
تجهیزات منهدم شده دشمن:۲۶۰ دستگاه تانک و نفر بر زرهی-۲۳۰دستگاه خود رو-چندین قبضه توپ سبک و سنگین-چندین انبار مهمات و انواع سلاحهای سبک -۱۰فروند هواپیما
یگانهای منهدم شده دشمن:تیپهای پیاده ۶۰۶- ۴۱۳- ۷۰۳- ۵۰۵- ۴۲- ۴۲۳ -تیپ۴۲زرهی-تیپ  ۶۰زرهی-تیپ ۱۷زرهی- تیپ ۲۴ مکانیزه -گردان۲ نیروهای مخصوص- ۵گردان کماندویی-گردان تانک التحریر و گردان تانک صدام .
تعداد کشته و زخمی دشمن: بیش از۷۰۰۰ نفر
تعداد اسراء : 3400 نفر
غنائم:بیش از ۱۵۰ دستگاه تانک و نفر بر زرهی-۵۱ قبضه تفنگ ۱۰۶م.م-انواع توپهای ضدهوایی و خمپاره انداز-بیش از ۲۵۰دستگاه خود رو - چندین دستگاه موشک انداز مالیوتکا نیروی عمل کننده : سپاه پاسداران و ارتش

 شرهانی ، عملیات محرم

شرهانی،عملیات محرم

 

باز نگری عملیات محرم
جبهه : جنوب موقعیت : جنوب موسیان
تاریخ : 10 تا 20/8/1361
نوع تک : نیمه گسترده
فرماندهی : مشترک سازمان : مشترک
استعداد نیروهای درگیر: ایران : 66 گردان پیاده،زرهی و مکانیزه
عراق: 46 گردان پیاده،زرهی،مکانیزه و کماندویی
هدف عملیات: تصرف ارتفاعات مرزی مشرف بر شهر العماره عراق
تلفات انسانی عراق: 8350 نفر
توضیحات:با هدف جبران ناکامی های اخیر و گشودن جبهه جدیدی جهت غافلگیری دشمن، این عملیات انجام گرفت و با موفقیت پایان یافت
.

عملیات:
با فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر،شوری در جبهه‌ها در می‌گیرد.گردان‌های عزادار امام حسین‌(ع)با دسته‌های سینه‌زنی درخطوط جنگی و یگان‌ها به راه می‌افتد و خاطرات جنگ‌های صدر اسلام متجلی می‌شود.
آوای مناجات برای سرور شهیدان همه جا می‌پیچد.نیروهای عراقی از وحشت حمله رزمندگان در ماه محرم به دستور فرماندهان در آمادگی كامل به سر می‌برند.
ماهواره‌های غرب باپروازدرآسمان منطقه عملیاتی،این هشدار رابه صدامیان میدهندكه حمله‌‌ای در شرف وقوع است،ولی به خاطر استتار نظامی نیروهیا رزمنده نمی‌توانند منطقه درگیری را شناسایی كنند.عراق برای جلوگیری از عملیات احتمالی،طی پیامی ازایران میخواهد به خاطر ماه حرام ازجنگ خودداری شود،غافل ازاین خودش درماه ذی‌الحجه كه از ماه‌های حرام محسوب می‌شود،حمله سرتاسریش را آغاز كرده بود.
درمنطقه عملیاتی موسیان شور و حالی دیگرحكمفرما می‌شود.لشكرهای25كربلا،نجف‌اشرف، علی‌بن‌ابیطالب‌(ع)و امام حسین‌(ع)مأموریت می‌یابند خودرا درخطوط درگیری محرم سازماندهی كنند و گردان سیدالشهدای لشكر 25 همچون دیگر یگان‌ها پس از سی‌كیلومتر پیاده‌روی به منطقه موردنظر رسیده ودر آنجا مستقر می‌شوند.وظیفه هر لشكر و گردان مشخص و یادآوری می‌شود كه دشمن به خاطر تجربه از عملیات‌‌های قبل و حساس بودن نسبت به ماه محرم در آماده باش كامل به سر می‌برد و ازآنجا كه نمی‌شود از غافلگیری و بی‌خبری آنها استفاده كرد، پس باید از سرعت عمل بهره گرفت.به فرماندهان نیروهای عمل كننده گفته می‌شود كه اگر سرعت عمل عملیات فتح‌المبین در كار باشد،پیروزی چشمگیری حاصل خواهد شد در غیر این صورت،نتیجه كار مطلوب نخواهد بود.
درحالی كه همه چیز طبق برنامه دلخواه پیش میرود،هوای مهتابی،خلجانی در ذهن فرماندهان به وجود می‌آورد.برای رفع این مشكل،رزمندگان با خلوص تمام دست به دعا بر می‌دارند،ناگهان غرش مهیبی فضای منطقه را به لرزه در می‌آورد و در پی آن ابرهای سیاه و متراكم آسمان منطقه را می‌پوشاند.باران شدیدی در می‌گیرد و صدای رعد،طنین آتشبارهای دشمن را بی‌اثر و خاموش می‌كند و برق آسمان با درخشش خیره كننده،منورهای عراقی را بی‌فروغ جلوه میدهد.سرانجام با الطاف خدای متعال و فرماندهی حضرت صاحب‌الزمان(عج) زمینه برای اجرای عملیات فراهم می‌شود.
سرانجام لحظة موعود فرا می‌رسد و در قرارگاه كربلا،آیت‌الله طاهری،آیت‌الله جنتی و فرماندهان سپاه اسلام دست‌ها را با آسمان بلند كرده و از خداوند سبحان یاری می‌طلبند.ترنّم ریزش باران رحمت و نجوای دعای توسل درهم می‌آمیزد و فضای ملكوتی حاصل می‌شود و بار دیگر بوی عملیات فتح‌المبین را پر می‌كند.

مرحله اول عملیات محرم:

در تاریخ 10/8/61 در ساعت 08/22 دقیقه،عملیات محرم با رمز مبارک «یا زنیب(س)» در منطقه عملیاتی موسیان با اهداف آزادسازی ارتفاعات حمرین در جنوب دهلران،خارج كردن شهرهای موسیان و دهلران از زیر آتش توپخانه و تهدید و دسترسی به امكانات داخل خاك عراق آغاز می‌شود.
رزمندگان اسلام مركب از چهار لشكر از سپاه و یک تیپ از ارتش،حركات مقدماتی را آغاز كرده وبه سوی اهداف به حركت در می‌آیند.لشكر 25 كربلا با عزمی راسخ،پس از عبور از میدان‌های وسیع مین و تله انفجاری،همچون صاعقه بر سر ارتش عراق وارد می‌شود.گردان حمزه این لشكر باسرعت عمل خراق‌العاده خود،خطوط دفاعی دشمن راشكسته و نخستین آثار شكست را بر بعثیان نمایان می‌سازد.
بر اثر آتش پر حجم دشمن،هرگونه تحرک از نیروهیا پشتیبانی كننده ایران سلب می‌شود كه سرانجام با لیاقت و كاردانی فرمانده گردان سیدالشهداء و مسؤول گروهان عملیاتی گردان، نیروها با موفقیت از میدان مین و زیر آتش دشمن عبور می‌كنند و در این لحظات كه نبرد به اوج خود می‌رسد،ابـر سیاه كنار رفته و ماه دوباره ظاهر می‌شود.
لشكرهای امام حسین‌(ع) و علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع)و نجف اشرف درطرفین لشكر 25 همچون پتک بر سردشمن فرود می‌آیند.لشكر امام حسین(ع)به سمت چم هندی یورش می‌برد،اما در اثر بارندگی و جریان سیل تعدادی از نیروها عقب مانده و عده‌ای هم به شهادت می‌رسند.
بناچار رزمندگان این لشكر به سمت شمال منطقه درگیری به حركت در می‌آیند و با نصب پل از منطقه چم‌هندی به طرف چم سری تغییر حركت می‌دهند.با حركتی بی‌نظیر و باور نكردنی برای دشمن،نیروهای متجاوز بعث از همین محور هدف تهاجم این لشكر مجرب قرار گرفته و قلع و قمع می‌شوند و ارتفاعات جبل حمرین،در معرض آزادی قرار می‌گیرند.
لشكر علی‌ابن‌ابی‌طالب‌(ع) به رغم آتش پر حجم دشمن،به سوی مواضع دشمن یورش می‌برد و با وجود آتش سنگین دژ دفاعی آن‌ها را درهم می‌كوبد كه با ادامة تهاجم،جاده ‌العماره زیر دید و تیر مستقیم این لشكر قرار می‌گیرد و با این همجمه سنگین،به نقل و انتقالات دشمن در این محور خلل وارد می‌شود.جاده عین خوش،دهلران از زیر دید و تیرمستقیم خارج و ارتباط مرزی جنوب و غرب ایران بیش از پیش برقرار می‌شود.
لشكر حماسه آفرین نجف‌اشرف با حركتی تحسین‌برانگیز،مقر تیپ 606 پیاده دشمن را محاصره می‌كند،به طوری كه دشمن تا ساعت‌ها از محاصره مطلع نمی‌شود.از مقر فرماندهی لشكر 10 زرهی عراق به این تیپ اطلاع داده می‌شود كه در محاصره هستند،لذا مقاومت كنند تا نیروهای كمكی برسند.فرماندهان این تیپ كه براثر نوشیدن موادالكلی هوش خود را از دست داده‌‌اند، اطلاعیه و آماده باش لشكر 10 را به تمسخر می‌گیرند.محاصره تیپ تكمیل و لشكر پیروز نجف اشرف با سرافرازی وارد موضع این تیپ می‌شود و تعدادی از سرابازان و فرماندهان آن را به اسارت در می‌آورد.
تا نزدیک صبح،بیشتر اهداف عملیات تأمین می‌شود و الحاق نیروها با موفقیت صورت می‌پذیرد؛ ولی در منطقه چپ درگیری،بر اثر بارندگی و طغیان آب شكاف ایجاد می‌شود و تلاش می‌گردد تا دشمن نتواند از آن نقطه استفاده كند. با روشن شدن هوا،هواپیماهای عراق با تمام امكانات اقدام به حمله كرده و با ریختن بمب و راكت تلاش می‌كنند تا مانع ادامه عملیات شوند.
در همین هنگام نیروی هوایی ایران نیز وارد معركه شده بو با هجوم‌های دلاورانه خود پاسخی مناسب به نیروی هوایی عراق می‌دهند و با ساقط كردن هفت فروند ازجنگنده‌های دشمن، حریف راازمعركه خارج می‌كنند.درپایان مرحله اول باآزادی550كیلومتر مربع ازخاک میهن اسلامی ،‌نفر از بعثیان كشته و زخمی و 1970 تن به اسارت در می‌آیند.همچنین 90دستگاه تانک و نفربر و 13دستگاه خودرو منهدم میشود.هفت فروندهواپیما ساقط شده و45دستگاه تانک و نفربر، 100دستگاه خودرو ومقادیر زیادی جنگ‌افراز ازانواع مختلف به غنیمت رزمندگان اسلام درمی‌آید.
باانجام مرحله اول،ضربات سختی با لشكر 10زرهی تحت امر سپاه چهارم (مأمور درمنطقه) وارد میشودوزمینه برای ورود رزمندگان به داخل خاک عراق وتهدیدمناطق عمقی فراهم میشود.برای این كه دشمن نتواند به سرعت خود را بازسازی كند،رزمندگان برای شروع مرحله بعدی عملیات در آماده باش كامل به سر می‌برند و تنها پس 38 ساعت بازسازی انجام شده و بلافاصله در مواضع خود مستقر می‌شوند تا مرحله دوم را با قدرت و قاطعیت آغاز كنند.

مرحله دوم عملیات محرم
‏مرحله ی دوم عملیات محرم در تاریخ 61/8/11 ساعت 2/5‏ بعداز نیمه شب با رمز«‏یا زبنب(س)»  ‏آغاز می‌شود.به دلیل موفق نشان نیروها در سمت چپ محور درگیری و امکان ‏عملیات از طرف دشمن،یگان‌های رزمی ایران به سرعت اماده می‌شوند تا نقطه ضعف را ‏پر نمایند.
‏پس از عبور نیرو‌های اسلام از موانع ایذایی و میدان مین،ابتدا گردان سیدالشهداء که مهمترین گردان لشکر 25 ‏محسوب می‌شود -خود را ب‏ه مواضع دشمن می‌رساند که با شلیک تعداد زیادی گلوله و موشک آر پی جی به سوی دشمن،اقدام به عملیات ایذایی می‌کند و بدین صورت زمینه برای هجوم لشکر امام حسین‌(ع)و علی بن ابی طالب‌(ع)آماده می‌شود.نیرو‌های اسلام پی از عبور از موانع متعدد و مین‌های منور و بشکه های آتش‌زا،به مواضع ارتش عراق یورش می‌برند. درگیری در مواضع دشمن به نبرد تن به تن می‌رسد و ‏تعداد دیگری از عراقی‌ها کشته و زخمی و تسلیم می‌شوند و بقیه راه فرار را در پیش می‌گیرند.
‏مواضح مستحکم نیروهای بعثی با هجمه بی‌امان رزمندگان درهم کوبیده می‌شود و ‏بلافاصله به تصرف در می‌آید.بدین ترتیب پاسگاه‌های جم هندی و ربوط و...آزاد و به دنبال ‏آن بسیاری از اهداف تأمین شده در مرحله اول،تثبیت می‌شوند.
‏در ساعت 5 ‏صبح،رزمندگان خود را به جاده شرها نی رسانده و تهاجم تانک‌های عراق را درهم می‌کوبند.تعدادی از تانک‌ها به آتش کشیده می‌شو ند.در ساعت 7 صبح‌ الحاق نیروهای ایرانی کامل می‌شود.

مرحله سوم عملیات محرم

‏سومین مرحله ی این عملیات درساعت ده ‏شب تاریخ 61/8/15 با هدف تسخیر ارتفاعات غربی، دامنه‌های غربی جبال حمرین،جاده‌‏های تدارکاتی دشمن و تأمین اهداف فتح شد در مراحل نخستین آغاز می‌شود.این در حالی است که رادیو بخش فارسی بغداد بشدت تلاش می‌کند با پخش اکاذیب،رزمندگان اسلام را ازحمله باز دارد.این رادیو مانندهمیشه ‏ایران راتهدید به استفاده از جنگ افزارهای ناشناخته و جدید می‌کند.

همچنین به مردم ‏مرز نشین عراق اطمینان میدهد که ایرانیان هرگز نخواهند توانست از مرز عبور کنند،اما لشکرهای آزادیبخش اسلام،برای سومین بار پس از عبور از بلندی‌های حمرین به سوی چاه‌های نفتی منطقه یورش می‌برند و تمامی موانع را پشت سر می‌گذارند.عده زیادی از ‏نیروهای دشمن در این نبرد سخت کشته و زخمی شده یا به اسارت قوای اسلام در می‌آیند. فرماند‌هان نظامی بعث تلاش می‌کنند با جمع‌‌آوری نیروهای پراکنده آن‌ها را مجددأ سازماندهی کنند و پاتک‌هایی را علیه ایران آغاز نمایند که بالطف خداوند و هوشیاری رزمندگان اسلام همه آن‌ها قبل از این که فرصتی برای عکس‌العمل بیابند،‏تار و مار می‌شوند.
‏چاه‌های نفتی منطقه به استعداد 50حلقه به تصرف ایران درمی‌آید و برای ورودبه شهرک زبیدات عراق،گردان‌های لشکر 25‏کربلا به دژهای دفاعی عراق یورش می‌برند.سرعت عمل یگان سید الشهداء دشمن رادچار سردرگمی می‌کند.شهر لحظه به لحظه به محاصره نزدیکتر می‌شود. شلیک آتشبارها و حملات هوایی دشمن علیه رزمندگان شدت می‌گیرد،اما برتری آتش و توان رزمی نیروهای اسلام،هرگونه تحرکی را از سوی نیرو‌های عراقی خنثی می‌کند.
‏در جاده زبیدات کامیون مهمات دشمن سعی می‌کند به نیروهای محاصره شده خود مهمات برساند،اما قبل از این کار مورد هدف قـرار گرفته و در اثر انفجـار مهیب و آتش حاصل از آن،به خاکستر می نشیند و در پی آن صدای تکبیر رزمندگان فضا را پر می‌كند و شیران شمال درقالب لشکر 25‏کربلا با الهام و تبعیت از جانبازان و شهدای خرد تبدیل به آهن گداخته می‌شوند و دیگر هیچ کس را یارای مقابله با آنان نیست.
‏دشمن وقتی در مقابل تهاجم سنگین رزمندگان به استیصال می‌افتد،از سلاح شیمیایی ‏استفاده می‌کند.

ناگهان تعدادی از هلی‌کوپترهای مسلح به راكت شیمیایی وارد منطقه می‌شوند که با لطف خداوند گردباد شدیدی در می‌گیرد و هلی‌کوپترها بناچار عقب می نشینند.
‏در آستانه ورود به شهرک زیبدات تانک‌های مستقر در بلندی‌ها و شیارها آخرین تلاش را انجام می‌دهند تا مانع سقوط شهر شوند.آر پی جی زنها تعدادی از آنها را شکار می‌کنندکه باقیمانده تانک‌ها از مهلکه می‌گریزند و در سمت غرب زیبدات موضع می‌گیرند.
‏پس از درهم شکستن آخرین مقاومت‌های دشمن،لشکر 25 ‏کربلا و دیگر یگان‌ها با سرافرازی وارد شهر تخلیه شده زبیدات می‌شوند وکار تعقیب را تا غرب شهرک ادامه می‌دهند. آنگاه بلدوزرهای جهاد،سپاه و ارتش اقدام به ایجاد خط دفاعی مناسب می‌کنند.نیروهای اسلام در پشت آن مستقر و آماده دفع باتک‌های احتمالی دشمن می‌شوند.
‏همزمان با ورود رزمندگان به شهر زبیدات،در محورهای سمت راست منطقه عملیاتی، ‏پاسگاه‌های شرهانی و ابوغریب نیز به تصرف قوای اسلام درمی‌آید و بدین ترتیب تمامی اهداف تأمین می‌شود.در تصرف این پاسگاه‌ها اکثر نیروهای بعث فرار را برقرار ترجیح میدهند و تعدادی هم که به زور فرماندهی مقاومت می کننده سرانجام کشته یا اسیر می‌شوند.
‏عراق برای باز پس‌گیری اراضی و خطوط از دست رفته خود،در 61/8/21 دست به پاتک بسیار سنگینی می‌زند که با انهدام20 ‏تانک و نفربر و تلفات عمده،تلاش مذبوحانه‌اش عقیم می‌ماند و مواضع ایران بیش از پیش تثبیت می‌شود.

نتایج عملیات
مناطق و تأسیسات آزاده شده
خارج كردن جاده دهلران-عین‌خوش به طول 100 كیلومتر از زیر دید و تیر دشمن.
تأمین امنیت شهرهای موسیان،دهلران و پادگان عین خوش،دشت اژیه ودهكده‌های اطراف آن.
آزادسازی سلسله جبال حمرین،قله‌های 390، 398، 400، 290، 298.
به خطر انداختن جاده ارتباطی طیب-علی غربی و جاده نظامی بغداد-العماره.
آزادسازی منابع نفتی موسیان،بیات و حوضچه‌های نفتی زبیدات، تلمبه‌خانه و حدود 70حقه چاه نفتی.
تأمین قسمتی از مرز به طول 50 كیلومتر.

وسعت منطقه آزاد شده
بیش از 550 كیلومتر مربع از خاک ایران آزاد می‌شود و بیش از 300 كیلومتر مربع از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف رزمندگان اسلام در می‌آید.
تجهیزات منهدم شده دشمن
260
دستگاه تانک و نفربر زرهی.
230
دستگاه خودرو.
چندین قبضه توپ سبک و سنگین.
ده فروند هواپیما.
چندین انبار مهمات و انواع سلاح‌های سبک.
یگان‌های منهدم شده دشمن
تیپ‌های 606، 413، 703، 505، 42 و 423.
تیپ‌های 42، 60 و 17 زرهی.
تیپ مكانیزه.
گردان 2 نیروی مخصوص.
5
گردان كماندویی.
گردان تانک التحریر و گردان تانک صدام.
غنایم
بیش از 150 دستگاه تانک و نفربر زرهی.
51
قبضه تفنگ 106 میلیمتری.
انواع توپ‌های ضد هوایی و خمپاره‌انداز.
بیش از 250 دستگاه انواع خودرو.
چندین موشک انداز مالیوتكا.
تعداد كشته‌ها و زخمی شدن
بیش از 7000 نفر.
تعداد اسرا
3400
نفر.
رمز عملیات: یا زینب (س(
هدف عملیات: آزاد سازی جبال حمربن در جنوب دهلران
منطقه عملیاتی: شرهانی،زبیدات و بیات ـ جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش
تاریخ شروع: 61/8/10
مراحل عملیات: 3 مرحله

نتایج عملیات
مناطق و تاسیسات آزاد شده:
ـ خارج شدن جاده عین خوش ـ دهلران به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن
ـ تأمین امنیت شهرهای موسیان،دهلران و پادگان عین خوش،دشت اژیه و دهکده های اطراف آن.
ـ آزادی سازی سلسله جبال حمرین،قله های 390،398،400،290،298
ـ تأمین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر
ـ به خطر انداختن جاده ارتباطی طیب - علی غربی و جاده نظامی بغداد - عماره
ـ آزاد سازی منابع نفتی موسیان و بیات و حوضچه های نفتی زبیدات و تلمبه خانه و حدود 70 حلقه چاه نفتی
ـ وسعت منطقه آزاد شده: بیش از 550 کیلومتر مربع از اراضی میهن اسلامی ایران آزاد و بیش از 300 کیلومتر مربع از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

تجهیزات منهدم شده دشمن:
ـ 260 دستگاه تانک و نفربر زرهی
ـ 230 دستگاه خودرو
ـ چندین قبضه توپ سبک و سنگین
ـ چندین انبار مهمات و انواع سلاح های سبک
ـ 10 فروند هواپیما

یگان های منهدم شده دشمن:
ـ تیپ های پیاده 423، 42، 505،703، 413، 606،تیپ 42 زرهی،تیپ 60 زرهی،تیپ17زرهی، تیپ 24 مکانیزه،گردان 2 نیروهای مخصوص،5 گردان کماندویی،گردان تانک التحریر و گردان تانک صدام
تعداد کشته و زخمی های دشمن: بیش از 7000 نفر
تعداد اسراء: 3400 نفر

غنائم:
ـ بیش از 150 دستگاه تانک و نفربر زرهی
ـ 51 قبضه تفنگ 106 میلی متری
ـ ا نواع توپ های ضدهوایی و خمپاره انداز
ـ بیش از 250 دستگاه خودرو
ـ چندین دستگاه موشک انداز مالیوتکا

پیام امام خمینی درموردعملیات محرم:
حضرت امام خمینی‌(ره) ضمن اشاره به پیروزی بزرگ سلحشوران اسلام در منطقه عملیاتی محرم به روش صدام اشاره كرده وعكس‌العمل وی را پس هرشكست چنین تفسیر می‌‌فرمایند:
»
شما ببینید كه صدام چه كار كرده كه امروز در دام افتاده است و نمی‌داند چه كار كند. مثل آن كسی بود كه ادعای پهلوانی میكرد و هر وقت كه می‌رفت بیرون،یک كسی پیدا می‌شد او را كتک می‌زد و یا زمین می‌زد.بر می‌گشت(خانه)مادرش را كتک می‌زد.
صدام در هر جبهه‌ای كه سیلی خورده است و در هرجبهه‌ای كه شكست خورده است دنبال او یک دسته از این عراقی‌های بیچاره را كه تحت ظلم او هستند و دست و پا می‌زنند از آنجا بیرون كرده است و یا به حبس برده و با سلاح‌های دورزن خودش همه آن افراد شهرهای عربی‌ نشین را كه محترم هستند،این‌ها را هدف قرار میدهد و یا شهرهای ایران را.
این همان مسأله است.هر وقت شكست میخورد،یک همچنین قضیه‌ای است.الان شكست فاحشی خورده است.منتظر باشید كه باز اگر خدای ناخواسته بتواند او در شهرهای مرزی یک جنایتی بكند و دوستان منافقش هم در داخل و این برای این است كه اذهان را از این شكست (بلكه بتواند) منصرف كند


روح الموسوی الخمینی

 





:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 11 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com